هزینه تزریق سلول های بنیادی در زانو

هزینه تزریق سلول های بنیادی در زانو

هزینه تزریق سلول های بنیادی در زانو در همه یکسان نیست و به عوامل مختلفی از جمله نوع سلول بنیادی تجویزشده، کیفیت سلول های بنیادی، تعداد سلول مورد نیاز، منبع سلول های بنیادی، محل مطب و کلینیک و تجربه متخصص بستگی دارد.

تزریق سلول های بنیادی به داخل مفاصل به خصوص زانو امیدهای زیادی را برای درمان آسیب های مفصلی ایجاد کرده است. با این حال، هنوز پرسش های متعددی در مورد هزینه و اثربخشی این روش وجود دارد. در این مقاله، با راهنمایی دکتر پناهی، متخصص ارتوپدی و جراح زانو اصفهان سعی داریم به پرسش اصلی شما در مورد هزینه تزریق سلول های بنیادی به زانو و عوامل تاثیرگذار بر آن پاسخ دهیم.

سلول های بنیادی و کاربرد آن ها در درمان آسیب های زانو

سلول های بنیادی یا سلول های مادر، سلول های اولیه ای هستند که توانایی تبدیل شدن به انواع مختلف سلول های بدن را دارند. این سلول ها در مراحل اولیه رشد جنین تشکیل می شوند و می توانند به سلول های خونی، استخوانی، مغزی، قلبی و… تبدیل شوند. در واقع، سلول های بنیادی ماده اولیه و خامی هستند که هنوز هیچ وظیفه و نقش مشخصی برای بدن بر عهده نگرفته اند.

اما با وجود این، سلول های بنیادی توانایی تقسیم و تکثیر بسیار بالایی دارند و می توانند خود را به انواع دیگر سلول تبدیل کنند. به همین دلیل به آن ها “مادر همه سلول ها” نیز گفته می شود.

سلول های بنیادی به دلیل توانایی تبدیل شدن به انواع سلول ها، کاربردهای درمانی زیادی پیدا کرده اند. یکی از مهم ترین این کاربردها، درمان آسیب های مفصلی مانند زانو است. زانو یکی از پرکارترین مفاصل بدن است و به همین دلیل بیشتر در معرض آسیب و فرسایش قرار دارد. مشکلاتی مانند التهاب مزمن، درد مفصلی، پارگی رباط ها و غضروف ها، و در نهایت آرتروز یا فرسایش مفصل، از جمله رایج ترین مشکلات زانو هستند. در چنین مواردی، تزریق سلول های بنیادی به محل آسیب دیده بسیار موثر است.

با تزریق سلول های بنیادی به داخل مفصل این سلول ها شروع به ترمیم بافت های آسیب دیده از جمله غضروف، رباط ها و تاندون ها می کنند. همچنین موجب تسکین درد، کاهش التهاب و بهبود وضعیت زانو می شوند.

هزینه تزریق سلول های بنیادی در زانو به چه عواملی بستگی دارد؟

تزریق سلول های بنیادی به عنوان روشی جدید و بسیار موثر در درمان آسیب های مفصلی همچون زانو، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. اما هزینه این روش درمانی متغیر است و به عوامل مختفی بستگی دارد.

اول از همه، نوع سلول های بنیادی مهم است. سلول های بنیادی از منابع مختلفی به دست می آید که سلول های بنیادی مغز استخوان و بند ناف بسیار پرهزینه تر از سلول های بنیادی بافت چربی هستند. همچنین استفاده از سلول های بنیادی بدن خودتان، ارزان تر از این است که از سلول های بنیادی افراد دیگر، استفاده کنید.

عامل بعدی که بر هزینه تزریق سلول های بنیادی در زانو تاثیر می گذارد، کیفیت سلول هاست. سلول هایی که توانایی تکثیر و تمایز بالایی داشته باشند و عمر طولانی تری داشته باشند، درمان موثرتری را ارائه می دهند ولی هزینه بیشتری هم دارند. در نهایت تعداد سلول های تزریقی و محل کلینیک نیز بر هزینه نهایی تاثیرگذار است.  به طور کلی هرچه تعداد سلول ها بیشتر و کلینیک مجهزتر باشد، هزینه ها نیز بالاتر خواهد رفت.

به طور کلی عوامل زیر می تواند روی هزینه درمان با سلول های بنیادی تاثیرگذار باشد:

  • نوع سلول بنیادی تجویزشده
  • کیفیت سلول های بنیادی؛ اینکه متعلق به بیمار و با دوام باشد
  • تعداد سلول مورد نیاز
  • منبع سلول های بنیادی
  • محل کلینیک سلول های بنیادی
  • مدت زمان درمان
  • شدت مشکل زانو

کیفیت سلول های بنیادی

سلول های بنیادی از منابع مختلفی برداشته می شوند که هزینه ی درمان بستگی به کیفیت و منابع آن دارد.معمولاً برای کاهش ریسک های احتمالی، سلول ها از مغز استخوان خود بیمار گرفته شده و برای درمان بیماری های مزمن یا تسکین دردهای اسکلتی-عضلانی مورد استفاده قرار می گیرند. اما گاهی اوقات نیز از سلول های بنیادی خون بند ناف نوزادان یا سلول های اهدایی استفاده می شود که هزینه تزریق سلول های بنیادی در زانو را بیشتر می کند.

روش های تزریق داخل زانو

تزریق دقیق سلول های بنیادی در محل مناسب، نقش مهمی در موفقیت درمان دارد.  پیش از انتخاب مرکز درمانی، با پزشک درباره ی اینکه چگونه تزریق را انجام می دهد و از چه روش هایی استفاده میکند، صحبت کنید. برای کاهش درد باید سلول ها دقیقاً در ناحیه  ای که درد می کند، تزریق شوند. از این رو برخی از متخصصین از روش های خاصی برای هدایت تزریق به ناحیه ی هدف استفاده می کنند، که این موضوع بر هزینه تزریق سلول های بنیادی در زانو تاثیر گذار است.

هزینه تزریق سلول های بنیادی در زانو

درمان های پزشکی گاهی هزینه ی بسیار سنگینی برای بیماران و خانواده هایشان ایجاد می کند، به ویژه هنگامی که نیاز به عمل جراحی باشد. از این رو، همه افراد همیشه به دنبال روش های درمانی مقرون به صرفه تر، کم خطرتر و مؤثرتر هستند.

همانطور که می دانید یکی از این روش های جدید، تزریق سلول های بنیادی است که بسته به عواملی مانند نوع سلول مصرفی، محل تزریق، پزشک معالج و نوع بیماری، هزینه ای حدود 8 میلیون تومان دار. البته هزینه تزریق سلول های بنیادی در زانو برای هر شخصی متفاوت است.

تزریق سلول های بنیادی با کمترین هزینه توسط دکتر پناهی

دکتر فرزاد پناهی متخصص ارتوپد و جراح زانو اصفهان با بهره گیری از آخرین دستاوردهای علمی، تزریق سلول های بنیادی با کمترین هزینه را با استفاده از سلول های بنیادی مغز استخوان و چربی بیمار در مطب خود واقع در اصفهان، خیابان آمادگاه انجام می دهد.

این روش درمانی جدید، جایگزین مناسبی برای جراحی های پرخطر و پرهزینه زانو و شانه است. در این روش با تزریق سلول های سالم و ترمیمی به درون مفصل، از بروز التهاب و درد جلوگیری شده و غضروف های آسیب دیده ترمیم می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ی درمان و هزینه های دکتر پناهی بهترین متخصص تزریق سلول های بنیادی، می توانید با شماره 03132240920  تماس حاصل فرمایید.

کلام آخر

درمان عارضه های مربوط به  زانو با تزریق سلول های بنیادی نسبت به جراحی باز و سایر روش های تهاجمی، هزینه بسیار کمتری دارد. این روش به دلیل عدم نیاز به بیهوشی و بستری شدن، هزینه های درمان را به طور چشمگیری کاهش می دهد.

هزینه تزریق سلول های بنیادی شامل هزینه پردازش سلول ها، آزمایشات، ویزیت ها و دستمزد پزشک و…است. میزان هزینه تزریق سلول های بنیادی در زانو بستگی به مکان جغرافیایی، نوع سلول مصرفی، مدت زمان درمان و شدت مشکل زانو دارد و در هر منطقه متفاوت است.

به طور کلی اگرچه تزریق سلول بنیادی به زانو هزینه بالایی دارد اما نسبت به جراحی، ارزان تر بوده و گزینه مقرون به صرفه تر و کم خطرتری محسوب می شود.

سوالات متداول هزینه تزریق سلول های بنیادی در زانو

آیا تزریق سلول بنیادی زانو ارزان تر از عمل جراحی است؟

بله، این روش نسبت به جراحی هزینه کمتری دارد، چراکه نیازی به بستری شدن و بیهوشی ندارد.

هزینه تزریق سلول بنیادی به زانو چقدر می شود؟

این هزینه بسته به عواملی مثل محل جغرافیایی، نوع سلول و… متغیر است اما معمولاً چیزی حدود ۸ تا ۱۵ میلیون تومان می شود.

 آیا بیمه هزینه سلول درمانی را پوشش می دهد؟

خیر، متأسفانه هنوز بیمه ها این هزینه را پوشش نمی دهند.

 چه عواملی روی هزینه ی نهایی تأثیر می گذارند؟

نوع و کیفیت سلول ها، تعداد جلسات تزریق، تجهیزات مورد استفاده و تخصص پزشک از جمله این عوامل هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
نوبت دهی