ارتوکین تراپی

در واقع ارتوکین تراپی درمان جدیدی برای درمان ضایعات غضروفی در ناحیه زانو، شانه و سایر مناطقی که نیاز به درمان ضایعات غضروفی و التهابی دارد و آخرین تکنولوژی درمان آرتروز در جهان است، هم چنین کیت ارتوکین ابتکار یک شرکت آلمانی است و نتایج تحقیقات آن ها است و فعالیتی که ارتوکین انجام می دهد به این صورت است که درد در زانو نتیجه ی فعالیت فاکتورهای التهابی به نام  اینترلوکین1 که به صورت مختصر il1 نامیده می شود که افزایش اینترلوکین1 در ناحیه ی زانو منجر به افزایش التهاب و تشدید درد می شود بنابراین اگر ما بتوانیم آنتوگونیست یا ضد اینترلوکین1 را در زانو یا ضایعات التهابی فعال کنیم باعث کاهش التهاب و ترمیم می شود و کیت اینترلوکین باعث افزایش تولید آنتوگونیست های اینترلوکین1 که همان فاکتورهای رشد و سایر فاکتورهای ضد التهابی می شود. به صورتی که با خون گیری از بیمار و تزریق داخل این کیت ها و نگهداری به مدت 6 تا 9 ساعت در دمای بدن داخل این کوباتور مجددا سانترفیوژ می شود و سلول های موجود در خون با استفاده از سانترفیوژ جدا می شود و پلاسمای حاوی فاکتورهای رشد به داخل ضایعات التهابی ممکن است 2 تا 5 بار تزریق شود که این منجر به افزایش بهبود، کاهش التهاب و در نهایت کاهش درد بیمار خواهد شد. هم چنین داروی ارتوکین برای ورزشکاران بسیار مناسب است زیرا ضد التهاب و تسکین دهدنده ی درد است. اگر برای انجام ارتوکین تراپی به دنبال بهترین متخصص ارتوپدی در اصفهان هستید ما به دکتر فرزاد پناهی را معرفی می کنیم که فارغ التحصیل دکترای پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، فارغ التحصیل رشته ارتوپد از دانشگاه علوم پزشکی ایران دارای تحصیلات تکمیلی از اتریش، اسپانیا و ترکیه، فلورشیپ فوق تخصصی زانو و آسیب های ورزشی از بیمارستان اشتوز الپه اتریش است.
ارتوکین تراپی