جراحی آرتروز زانو توسط بهترین متخصص ارتوپد اصفهان + کلیپ آموزشی اجزای جراحی تعویض زانو

تعویض مفصل زانو در یک نگاه توسط دکتر پناهی در اتاق عمل بیمارستان اصفهان

جراحی تعویض مفصل زانو چیست؟

جراحی تعویض مفصل زانو که به آن آرتروپلاستی زانو knee arthroplasty نیز گفته می شود، این جراحی یک عمل جراحی برای جاگذاری مفصل مصنوعی به جای مفصل آسیب دیده بیمار است. در این جراحی از قطعات فلزی و پلاستیکی برای جایگزین کردن با کاسه مفصل زانو استفاده می شود.

بیماران مبتلا به آتروز

انواع مختلف آرتروز ممکن است مفصل زانو را تحت تأثیر قرار دهد. آرتروز، یک بیماری تخریب کننده مفصل است که اغلب، افراد میانسال و مسن را درگیر می کند؛ و ممکن است باعث تجزیه غضروف مفصل و استخوانهای مجاور در زانوها شود. در مواردی که آرتروز پیشرفته باشد و روشهای درمانی دیگر به بهبود درد و عملکرد زانو کمک نکند؛ جراحی پروتز زانو مناسب در نظر گرفته می‌شود.

طریقه انتخاب بهترین ارتوپد

جراح باید کاری کند که شما راحت باشید و نگرانی ای نداشته باشید. رفتار مناسب به همراه دانش، تجربه و روابط عمومی فوق العاده باعث می شود که در مورد تصمیمات پزشکی که او برای شما می گیرد، نگرانی احساس نکنید. بهترین متخصص ارتوپد برای جراحی کسی است که در زمینه آماده سازی و بهبودی به شما کمک کند.

عمر پروتز مفصل مصنوعی زانو چقدر است؟

حداقل بین 15 سال اما با گسترش علم جدید و تکنولوژی این زمان بیشتر هم میشود

اگر آرتروز زانو دارید جراحی زانو را به تاخیر نیندازید

آرتروز میتواند تحرک فرد را محدود کند که در نتیجه‌ی آن فرد نمی‌تواند ورزش یا فعالیت فیزیکی کافی داشته‌باشد. همین مسئله باعث ایجاد مشکلات دیگری در سلامت فیزیکی افراد می‌شود.

همچنین درد مزمن و کم‌تحرکی میتواند افراد را دچار مشکلات روانی مانند افسردگی کند و همه‌ی این موارد یعنی کاهش کیفیت زندگی و افزایش مشکلات سلامتی.

حداقل سن برای جراحی آرتروز زانو چقدر؟

افرادی که جراحی زانو را تجربه می‌کنند در سنین ۵۰ الی ۸۰ سالگی خود هستند.

عفونت بعد از جراحی تعویض زانو

✅ احتمال عفونت بعد از جراحی تعویض زانو بسیار نادر است. به شکلی که از هر صد نفر در یک نفر رخ می دهد و در صورت انتخاب پزشک متخصص ارتوپدی حاذق به صفر میرسد.
✅ عفونت بعد از جراحی تعویض زانو می تواند یک عارضه جدی باشد. درمان عفونت می تواند شامل جراحی های متعدد باشد که می تواند شما را برای مدتی از کار و فعالیت باز دارد.
هرکسی که حتی به فکر جراحی برای تعویض زانو باشد ، باید در مورد عفونت ها بداند.

کلیپ آموزشی اجزای جراحی تعویض زانو

👨‍⚕️دکتر فرزاد پناهی متخصص ارتوپدی