پیشگیری از درد زانو متخصص ارتوپدی تعویض مفصل زانو

پیشگیری از درد زانو

پیشگیری از درد زانو

اگر درد زانو داشته اید ، می دانید که در کمترین حالت می تواند تشدید شونده و در بدترین حالت ناتوان کننده باشدو منجر به جراحی تعویض مفصل زانو توسط متخصص ارتوپدی شود. این که درد زانوی شما نتیجه آرتروز باشد یا یک آسیب موقتی باشد ، راه حل درمانی پیشگیری از درد زانو  وجود دارد که می توانید برای کاهش و محافظت در برابر آن استفاده کنید. در موارد پیش رو ، می توانید از درد زانو در کل جلوگیری کنید!
داده های اخیر حاکی از آن است که ورزش ، از جمله تکنیک های تقویت و کشش عضلات حامی زانوها ، و همچنین فیزیوتراپی اغلب به همان اندازه گزینه های جراحی برای تسکین دردهای مفصل زانو موثر هستند.

پیشگیری از درد زانو

برای کمک به جلوگیری از آسیب دیدگی زانو و درد زانو:

وزن خود را در حالت تعادل حفظ کنید
با اضافه وزن فشار اضافی را روی تمام مفاصل شما ، به خصوص در باسن ، کمر ، زانوها ، مچ پا و پا قرار می دهد. وزن بیش از حد بر روی مفاصل می تواند خطر ابتلا به آرتروز را افزایش دهد. علاوه بر این ، مطالعات نشان می دهد افرادی که دارای اضافه وزن هستند ، عضلات چهار سر ران ضعیف تری دارند که به حمایت از زانو کمک می کند.
کفش مناسب بپوشید
بنا به توصیه متخصص ارتوپدی علاوه بر افزایش فشار به زانوها ، پوشیدن کفش پاشنه بلند می تواند عضلات پا را تحت تاثیر قرار دهد. هنگامی که پاها بیش از اندازه بلند می شوند ،حالت  قوس کف پا تغییر میکند و مچ پا و زانو را تحت فشار قرار دهد. بنابراین برای پیشگیری از درد زانو کفش با پاشنه سه سانتی متری مناسب ترین کفش است کوتاهتر از آن نیز توصیه نمی شود، کفش هایی پاشنه ایده آلی دارند پای شما را از لغزیدن از به چپ و راست و جلو عقب باز می دارند ، و کفش هایی تولید می شوند که با کی مناسب و طبی برای محافظت از زانوها هستند. کفش هایی با کف لاستیکی و بدون چسبندگی می توانند به شما در جلوگیری از سر خوردن روی سطوح لغزنده کمک کنند ، که زمین خوردن ممکن است  به زانو آسیب برساند. اگر به طور مرتب پیاده روی ، دویدن و ورزش می کنید ، هر 3 ماه یا بیشتر اوقات کفش تمرین خود را تغییر دهید تا مطمئن شوید پاشنه کافی برای محافظت از زانوها و همچنین پاها ، مچ پا ، باسن و پشت شما وجود دارد.
عضلات پا ، لگن ، و زانو را قوی نگه دارید
داشتن عضلات قوی به طور کلی در محافظت از تمام مفاصل ، از جمله زانوها کمک می کند. عضلات قوی پایه و اساس استقرار خوب و تراز اسکلتی سالم است که هر دو برای توزیع یکسان فشار بر روی مفاصل و محافظت از زانوها از فشار بیش از حد ضروری هستند. عضلات قوی مفصل ران ، پا و باسن به خصوص برای فشار آوردن فشار بر روی زانو مفید است.

هنگامی که درد زانو دارید:

اگر مشکلات زانو یا درد زانو دارید ، به پزشک متخصص ارتوپدی برای معاینه یا در نهایت جراحی تعویض مفصل زانو مراجعه کنید. او می تواند به تعیین علت ایجاد درد کمک کند و در بسیاری موارد گزینه های غیر جراحی مانند استراحت زانو را توصیه می کند. در بعضی موارد ، پزشک ممکن است فیزیوتراپی را برای کمک به افزایش انعطاف پذیری و تقویت ماهیچه هایی که به حمایت از زانو کمک می کنند ، توصیه کند. اگرچه مشکلات شدید زانو در نهایت ممکن است به تعویض مفصل زانو منجر شود ، احتمالاً پزشک برای تسکین درد شما در  ابتدا و تا زمانی که ممکن باشد گزینه های جراحی را توصیه نمی  کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالا بروید
نوبت دهی