چگونگی تشخیص بیماری ارتوپدی

چگونگی تشخیص بیماری ارتوپدی

اگر شما درد ، ضعف، یا تورم اطراف خود را زانو ،کمر یا گردن خود احساس کردید شما ممکن است در درجه اول برای چگونگی تشخیص بیماری ارتوپدی و درمان بیماری ارتوپدی مشکل نیاز به   MRI داشته باشید این آزمایش به پزشک کمک می کند تا ببیند چه عاملی باعث ایجاد علائم شما می شود.
MRI مخفف تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی است. این نوعی اسکن است که از یک میدان مغناطیسی ، امواج رادیویی و یک رایانه برای ایجاد تصاویر دقیق از قسمت داخلی بدن شما استفاده می کند.
برخلاف اشعه ایکس ، که از استخوانهای شما عکس می گیرد ، MRI به پزشک اجازه می دهد تا استخوان ، غضروف ، تاندون ها ، رباط ها ، عضلات و حتی برخی رگ های خونی شما را ببیند . این آزمون می تواند طیف وسیعی از مشکلات را نشان دهد ، از جمله:
غضروف آسیب دیده
تاندون ها یا رباط های پاره شده
شکستگی استخوان
آرتروز
عفونت ها
تومورها
متخصص ارتوپدی شما ممکن است نتیجه MRI شما را چک کند که  آیا به عمل جراحی ارتوپدی احتیاج دارید یا اینکه بعد از عمل چقدر بهبود می یابید؟

چگونگی تشخیص بیماری ارتوپدی

در طول MRI که برای چگونگی تشخیص بیماری ارتوپدی است چه چیزی اتفاق می افتد؟

یک دستگاه MRI معمولی مانند لوله بزرگ و توخالی به نظر می رسد. با پوشیدن لباس بیمارستانی یا بلوز شلوار مناسب ، می توانید روی تخت مخصوص قرار گیرید که به داخل محفظه توخالی وارد می شود برای MRI زانو ، شما دچار پا پا می شوید و فقط بدن تحتانی شما در لوله قرار خواهد گرفت. زمان انتظا ر حدودا 15 تا 45 دقیقه ، گاهی اوقات طولانی تر است، در حالی که این دستگاه تصاویری از محلی که شما احساس ناراحتی میکنید را می گیرد.
در بعضی موارد ، قبل از تصویربرداری ، رنگ مخصوصی در بازوی شما تزریق می شود این ماده ضد کنترا نامیده می شود و به روشن تر شدن تصاویر زانو کمک می کند. ممکن است بعد از تزریق احساس خنک شدن کنید.
در طول عکسبرداری، شما معمولاً در اتاق تنها هستید. یک تکنسین MRI خارج ازاتاق  خواهد بود و تصاویر را از طریق رایانه انجام می دهد. او می تواند تمام وقت شما را ببیند و از طریق ارتباط داخلی دو طرفه با شما صحبت خواهد کرد.
در حین اسکن چیزی احساس نخواهید کرد. اما اگر این اولین MRI شما باشد ، ممکن است از اینکه محفظه چقدر عریض و طولانی است تعجب کنید. دستگاه صداهای بلند و لرزش  و کوبش های زیادی دارد. احتمالاً  تکنسین هدفون را به شما پیشنهاد می دهد. اگر او این کار را نکرد ، می توانید از او بخواهید که  نتایج به دست آمده مناسب ترین تشخیص برای درمان بیماری ارتوپدی است.
بعدا برای چگونگی تشخیص بیماری ارتوپدی  در اصفهان می توانید نتایج MRI را همراه با دیگر تصاویر اشعه ایس نزد پزشک ببرید که ما به شما دکتر فرزاد پناهی بهترین متخصص ارتوپدی در اصفهان را معرفی می کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالا بروید
نوبت دهی